1. Home
  2. »
  3. Forums
  4. »
  5. Evenementen
  6. »
  7. Reis Noorwegen eind juni 2022

Home​›Forums​›Evenementen​›Reis Noorwegen eind juni 2022

• Reis Noorwegen eind juni 2022

Posted by Thimo on 4 maart 2022 bij 12:57

In navolging van de gave reis naar Italië en de Energica fabriek in 2021 willen we nu met een kleine groep een reis doen door Noorwegen. We staan nog aan het begin van de invulling ervan, maar omdat we met de boot willen vertrekken vanuit Groningen en het om redenen van beschikbare plekken en prijs handig is haast te maken met het boeken ervan wordt het nu vrij snel concreet.

Wat we al weten en/of voorstellen:

• Overtocht met Holland Norway Lines (Eemshaven – Kristiansand)
    • Overnachtingen op de boot
    • Vertrek do 23 juni vanuit Groningen
    • Aankomst ma 4 juli in Groningen
    • Kosten overtocht voor 1 persoon + motor bij gedeelde kamer: 400 tot 500 Euro
    • 10 dagen / 9 overnachtingen in Noorwegen
    • Maximaal 6 Energica’s (ECN leden)

We mikken nu op routes die geschikt zijn voor de grotere accu (21 kWh), omdat dat je iets meer flexibiliteit geeft. En hopelijk kunnen we wat gebruik maken van Tesla Superchargers en ‘s nachts opladen bij de hotels. Maar wellicht dat het qua aantal (en grootte van de) oplaadpunten best mee valt en er meer laadstations zijn waardoor het met de kleinere accu ook makkelijk gaat.

We zijn samen met Maurice en Frans aan het plannen en willen alle drie graag mee. Dat betekent dat er nog 3 plekken vrij zijn.

Hieronder grofweg het gebied en de route die we willen rijden, details werken we op dit vlak nog verder uit.

Lijkt je dit wat? Geef je bij ons op. Vragen? Stel ze hieronder. We willen begin komende week de boot gaan boeken.

Update 5 maart: kosten voor overtocht was nog zonder kamer, dus vallen zo’n 100 Euro hoger uit.

Rick antwoordde 2 jaar​, 6 maanden geleden 3 Leden · 3 Antwoorden
  • 3 Antwoorden
  • Otto

Moderator
    6 maart 2022 bij 13:03

Leuk! Ik heb interesse, ga nog even final check doen maar verwacht dat ik mee kan. Goed initiatief ????

• Thimo

Beheerder
      6 maart 2022 bij 14:50

Gaaf! Is het wat om bijvoorbeeld vanavond nog even te bellen wat de plannen en dergelijke zijn?

• Rick

Lid
    15 maart 2022 bij 15:29

Leuk initiatief, maar 1) 13.4 kWh hier en 2) ik ben gebonden aan de schoolvakanties.
    Het is wel een rondje dat goeddeels overeenkomt met wat ik zelf eerder in 2005 heb gedaan.

Ik wens jullie een mooie reis!

Begin van discussie
0 van 0 antwoorden Juni 2018
Nu